Orașul nebunilor de Marius Gabor |Recenzie

31177476

Synopsis:
Cine s-ar fi gândit vreodată că explozia de pe cerul Siberiei, urmare a intrării în atmosferă, în dimineața zilei de 15 februarie 2013, a unui meteorit cu o greutate de șapte tone ar fi putut produce daune nu doar în Celiabinsk, ci și într-o mică stațiune situată la poalele Obcinilor Bucovinei? Nici măcar specialiștii de la NASA… Și totuși…

Gura Humorului. Doi ani mai târziu.

Un val de violențe, crime și sinucideri îmbracă hainele unui tsunami, punând pe jar autoritațile, populația locală și mass-media. Vor reuși prietenii Vicăi, aflată din întâmplare, în Celiabinsk, în ziua de 15 februarie 2013, să-i salveze viața? Vor înțelege, în sfârșit, că dincolo de legile fizicii există o infinitate de universuri și tot atâtea posibilități de a fi, fără a înnebuni? Sau vor lăsa această revelație numai nebunilor?

Un oraș, cinci prieteni, morți suspecte și crime cu sânge rece – așa începe povestea noastră, plină de evenimente care sfidează realitatea și-ți fac sufletul să tremure. Am auzit foarte multe lucruri frumoase despre Gura Humorului, așa că nu am avut nevoie de prea multă convingere să pun mâna pe această carte, mai ales că are un subiect atât de incitant. Rând pe rând, facem cunoștință cu personajele acestei povești, le aflăm temerile, defectele, descoperim orașul și modul în care aceștia își duc viața. Am fost atrasă de diversitatea acestui grup, de istoria pe care o poartă fiecare pe umeri și de planurile pe care le fac împreună, dar devine și mai interesant când lucrurile încep să scape de sub control, natura le joacă feste, animalele devin agresive, iar nebunii orașului încep să propovăduiască despre sfârșitul lumii.

Acțiunea este amețitoare, asemeni unui carusel în care te-ai urcat și pe care nu ai încotro și trebuie să-l urmezi, iar misterul te ține cu toate simțurile pornite, ca un magnet. Dintre cei 5, Vica este cea care se află în centrul evenimentelor, deși nici ea nu poate descrie despre ce este vorba sau care este rolul ei în toate acestea. Cuprinsă de spaimă, ea le mărturisește prietenilor ei ce i s-a întâmplat și aceștia se oferă să o ajute, indiferent de circumstanțe, ghidați de niște vise pe care le-au avut cu toții.

La fel ca restul personajelor suntem lăsați în ceață, deși asistăm pe nepregătite la tot felul de acte dubioase, lucruri teribile ce li se întâmplă mai multor locuitori ai orașului. Nu e de mirare că presa începe să gravideze în jurul orașului, dornici să afle mai multe. Și se pare că nu este prima dată când nebunia a pus stăpânire pe oraș și a înspăimântat locuitorii.

Stilul de scris al autorului este accesibil, cu puține descrieri, dar care surprinde deosebit de bine fiecare scenă, încât totul se derulează în mintea ta asemeni unui film. Personajele sunt foarte interesante și nu durează mult să le simpatizezi, deși nu s-a întâmplat să mă atașez chiar atât de mult precum mi-aș fi dorit, din moment ce accentul se pune în special pe acțiune. Ce m-a surprins cel mai mult au fost personajele cu probleme psihice din acest roman, deoarece și-au găsit foarte bine locul în poveste și, surprinzător, boala lor le oferă acces spre informații nebănuite despre ceea ce se întâmplă.

Capitolele sunt scurte, ușor de parcurs și astfel nu ai ocazia să te plictisești nici măcar pentru o secundă, jonglând între personaje și anumite locuri, călăuziți de pașii personajelor. Dacă vă plac suspansul și puțină atmosferă întunecată cu siguranță veți îndrăgi acest roman. Nu știu dacă va mai exista o continuare, dar sunt curioasă ce s-a mai întâmplat cu personajele noastre și mi-ar plăcea să aflu mai multe. Vi-l recomand cu drag!

Notă:
Note
4 fluturași din 5

Despre Marius Gabor:
Marius Gabor s-a născut în Suceava, în august 1972. A urmat cursuri de Drept în Iaşi. A traversat două regimuri politice antagonice, convins că uniformele albastre vor fi relicvele unei epoci clasate, alături de multe mentalităţi rigide. Ceva mai târziu a înţeles că, uneori, convingerile pot fi demitizate.

Intrarea în lumea literară n-a fost premeditată, ci consecinţa directă a faptului că s-a numărat printre laureaţii Concursului de Debut Literar „Incubatorul de Condeie” – ediţia a IV-a – la secţiunea „Proză scurtă”. Începând cu luna februarie 2014 se alătură colectivului Revistei Culturale „Semne Bune”, plătind astfel tribut plăcerii de a picta peisaje narative cu nuanţe personalizate.

Anunțuri

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )