Urgia și zorile (#1) de Renée Ahdieh | Recenzie

Renee Ahdieh - Urgia si zorile -

Synopsis:
Într-un ținut aflat sub domnia unui tânar rege însetat de sânge, fiecare revărsat al zorilor sfâșie sufletul unei alte familii. Califul din Khorasan, un băiat de optsprezece ani, nu este altceva decât un monstru. În fiecare noapte, Khalid cere mâna unei fete, ca apoi, în fiecare dimineață, să curme viața noii lui mirese cu o frânghie de mătase. Când cea mai bună prietenă a Seherezadei îi cade victimă lui Khalid, ea jură să se răzbune și, în ciuda vârstei ei fragede, de doar șaisprezece ani, se oferă să-i devină mireasă califului din Khorasan. Seherezada este hotărâtă nu doar să rămână în viață, ci și să pună capăt, odată pentru totdeauna, domniei despotice a lui Khalid.

Dacă doriți o carte care să vă poarte pașii spre ținuturi calde, pline de mister, alături de personaje puternice, dornice să își înfrunte destinul și să iasă învingători vă recomand acest prim volum al seriei, pentru a vă convinge că merită. Mi-am dorit mult să pornesc într-o astfel de aventură și am simțit că o să fie o poveste deosebită încă de la primele pagini. Ca orice copil care a iubit lectura de la primele basme auzite, știam câte ceva despre Șeherezada și soarta care o așteaptă la răsăritul soarelui odată ce și-a unit viața cu cea a califului din Khorasan, dar nu mă așteptam să fiu impresionată de tăria ei, de caracterul și mai presus de toate de limba ei ascuțită. Aveam nevoie de o astfel de eroină pentru ca totul să prindă culoare, în antiteză cu Khalid, personajul nostru masculin principal, cel care mi-a câștigat simpatia mai greu, dar sigur, cu fiecare privire și cu fiecare surâs.

Și chiar dacă nu nutriți sentimente pentru cei doi, deși mi se pare imposibil, cu siguranță veți găsi alte personaje cu care să creați o legătură frumoasă, deoarece această carte nu duce lipsă de personaje secundare incredibile care să vă cucerească. Despina, servitoarea Șeherezadei și Jalal, căpitanul gărzilor aduc o notă de umor și bună dispoziție în special pentru Șeherezada, dar și pentru cei care asistă la schimbul lor de replici.

scheherazade, Yana Panda on ArtStation at https://www.artstation.com/artwork/80yAn

Veți descoperi cu încântare că această rescriere a poveștii Șeherezadei ascunde la fel de multe surprize ca și cea originală, încât mi-a făcut poftă să o recitesc pe aceea.

Cartea nu are descrieri pompoase, nici foarte numeroase, dar autoarea are harul de a-ți crea imaginea perfectă a universului în care are loc acțiunea, și chiar simți că aparții unei alte lumi, învăluit în mătăsuri scumpe și pietre prețioase, cu bucate pe măsură în castele fastidioase. De la prima idee până la ultima respiri aerul de acolo, iubești odată cu Seherezada și dorești ca totul să se termine cu bine pentru prietenii noștri. O carte plină de suflet, pentru toate sufletele. V-o recomand cu drag.

Mulțumesc editurii Epica pentru acest exemplar.

Rating:
5 fluturi din 5

Renee Ahdieh
Despre Renee Ahdieh:

Renée Ahdieh este absolventa a Universitatii Carolina de Nord, Chapel Hill. In timpul liber, ii place sa danseze salsa si sa colectioneze pantofi. Este pasionata de toate retetele culinare care contin curry, de baschet, dar si de salvarea cainilor. Primii ani de viata i-a petrecut intr-un apartament dintr-un zgarie-nori din Coreea de Sud. Drept urmare, adora sa fie cu capul in nori. Locuieste in Charlotte, Carolina de Nord, SUA.

Reclame

Un gând despre ”Urgia și zorile (#1) de Renée Ahdieh | Recenzie

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )