Marți cu Morrie de Mitch Albom | Recenzie

Imagini pentru marti cu morrie

Marți cu Morrie este autobiografia lui Mitch Albom din perioada în care l-a cunoscut pe profesorul său preferat Morrie Schwartz și timpul petrecut împreună de-a lungul vremii. Este o carte ce atinge foarte multe teme, dar cea mai preponderentă este bătrânețea, moartea și modul în care o vedem. Autorul își reîntâlnește profesorul întâmplător, la câteva decenii de la terminarea studiilor universitare, deși îi promisese că vor păstra legătura. Bucuria este însă de scurtă durată, deoarece descoperim că acesta este grav bolnav. Cu toate acestea, profesorul își păstrează optimismul și îi oferă fiecare zi de marți fostului său elev cu speranța de a-l învăța niște ultime lecții.

Cartea este deosebit de profundă, iar profesorul Morrie ne oferă de fiecare dată o perspectivă înviorătoare pentru diversele subiecte pe care cei doi le discută, asemeni cursurilor de odinioară pe care acesta le preda. El reușește să găsească un aspect pozitiv în fiecare situație dificilă în care se găsește și alături de el moartea nu mai pare atât de definitivă și irecuperabilă.

M-a emoționat cartea aceasta atât de mult, nu m-am așteptat să fiu impresionată de o persoană pe care nu am întâlnit-o niciodată, însă după această carte cred că o parte din profesorul Morrie rămâne la noi dacă ținem minte ceea ce a încercat să transmită în ultimele sale zile.

Eu o recomand tuturor, este amuzantă pe cât este de melancolică, este plină de pilde și învățături și reușește să ajungă la sufletul tău cu o ușurință ce te ia prin surprindere. Nu este o carte recentă, dar mă bucur că am avut ocazia să o găsesc la anticariat și să păstrez acest exemplar valoros. Planul meu este să o dau mai departe, în special mamei și mătușii mele care știu că vor iubi această carte la fel de mult ca mine, iar dacă puneți și voi mâna pe ea nu ezitați să îmi spuneți cum vi s-a părut.

XOXO,

Diana

Rating: