Păpușile de Cristina Nemerovschi | Recenzie

Sinopsis:
La început n-au fost cerul și pământul. La început au fost Dora și Luna.

Aprilie, 2011: Dora – care are 18 ani, cântă într-o trupă rock și se pregătește de bac –o întâlnește într-o noapte pe carismatica și misterioasa Luna. Alter ego, iubită, idol, sau toate la un loc? Povestea lor de dragoste se împarte între aventuri extreme și dorința de a-i face pe cei din jur să le accepte relația, totul sub amenințarea unei profeții vechi de peste zece ani, care s-ar putea adeveri sau nu. O familie cu multe secrete, toate întunecate, și o provocare: Dora va trebui să o iubească pe Luna împotriva tuturor.

August, 2014: O surpriză romantică pentru Luna ia o întorsătură neașteptată și Dora va observa cum lumea pe care o știe, în mijlocul căreia se află iubirea ei, se surpă definitiv.

La început n-au fost cuvântul, Dumnezeu sau întinderea nesfârșită de ape. La început au fost Dora și Luna.
Și totul a pornit de acolo.

Mi-a plăcut foarte mult această carte. De ce? Pentru că este o poveste cursivă, profundă despre viață și moarte, despre viața trăită la maxim, fără regrete, fără bariere, fără ezitare. O poveste pe care o începi, dar căreia nu îi poți pune pauză, după cum se spune „dacă ai pornit în horă trebuie să joci”.

Dragostea dintre cele două fete este aproape tangibilă, o poți simți, o poți înțelege și poate fi înlocuită cu oricare altă dragoste pe care o cunoști, deoarece depășește banalitatea, granițele noastre. Acestea par de asemenea foarte reale, îți rămân în minte ca persoane pe care le-ai cunoscut, vii, strălucitoare, nu personaje dintr-o carte oarecare.

Acțiunea nu este neapărat o surpriză pentru că știm de la început că Luna este moartă, ne apropiem pas cu pas de punctul culminant, știi că o să vină, îl aștepți, știi că nu îl poți opri, deși îți dorești asta. Apoi ai ajuns la destinație și simți o lovitură în moalele capului, începi să plângi și nu mai înțelegi rolul lumii și al vieții, care este imprevizibilă și nedreaptă și te ia pe sus ca un uragan.

Luna trăiește în fiecare persoană pe care o surprinzi râzând sau acționând necugetat, moment în care începi să zâmbești la rândul tău. E incontrolabil. Dora ești tu, cea care așteaptă să se întâmple ceva, să apeși un buton pentru ca viața să pornească, iar Luna este triggerul de care ai nevoie. Oare cine este acea persoană capabilă să aibă un asemenea efect asupra noastră?

La final rămâi cu privirea ațintită într-un punct fix, de parcă ai avea nevoie de o pauză să analizezi totul. În cele mai mici amănunte. O vezi pe Dora, pe Luna și evenimentele pornesc de la capăt, fiindcă nu vrei să accepți că lucruri rele se întâmplă cum ai bate din palme. Cineva își pierde viața în fiecare minut într-un colț al lumii și într-o bună zi ai putea fi tu sau cineva apropiat ție. Și atunci realizezi că suntem simpli trecători și doar lăsând o impresie asupra celor din jur nu vei fi uitat atât de ușor.

Întrebarea fundamentală este: Ai pe cineva care să își aducă aminte de tine dacă ai dispărea în această clipă? Vă recomand cu drag această carte. Aveți grijă de voi. XOXO

Rating:

5 fluturi din 5

Despre Cristina Nemerovschi:

Cristina Nemerovschi s-a născut pe 10 mai 1980 la București. A absolvit Facultatea de Filosofie din cadrul Universității București, secția Filosofia Culturii, și un master în cadrul aceleiași universități, încheiat în 2005 cu dizertația Despre natura adevărului propozițiilor matematicii și logicii la L. Wittgenstein. A urmat un master și în cadrul Facultății de Comunicare și Relații Publice. În perioada 2006 – 2009 a lucrat ca redactor la revista Metalhead.ro. Din 2009, este redactor al revistei EgoPHobia, unde are și o rubrică permanentă, Cronica nihilistei. A publicat proză, filosofie, critică literară, eseuri, studii, interviuri cu personalități culturale în revistele EgoPHobia, Tiuk!, Ateneu, Cultura, Sisif, Fiore Magazine, Noema, Subcultura, Accent Cultural, Suspans, Playboy. Semnează și cu pseudonimul Morgothya.

Reclame

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )