Sfîrșitul nopții de Petronela Rotar | Recenzie

33293196

Synopsis:
Nu vreau să adorm, o să stau treaz ca să o pot iubi conștient. Cine iubește nu doarme. Nu trebuie să adorm. Trebuie să fac cumva să opresc timpul ăsta, să-l încetinesc puțin, cîteva minute în plus, cîteva secunde. Știu, știu că e copilăresc să îmi doresc asta, și totuși, de ce nu pot opri senzația că e ultima oară cînd o simt așa, abandonată în brațele mele, liniștită, moale, caldă, a mea? Ce e cu sentimentul ăsta straniu de pierdere, de ce simt că nefericirea, concretă și sfîșietoare, e la doar o noapte distanță?

Nu știu dacă am mai spus asta până acum pe blog, dar nu am fost niciodată fana povestirilor, nu mi-au plăcut când am fost mică și nici acum nu mă încântă, totuși din când în când mai fac și câte o excepție și uneori sunt impresionată de ceea ce descopăr. Aceasta este prima carte pe care o citesc de la Petronela Rotar, nu știu dacă acesta este stilul ei de scriere sau dacă abordează diferite genuri și stiluri, dar cu siguranță a mai câștigat un cititor. Am fost încântată să descopăr că scurtele sale povestiri sunt pline de substanță, cu personaje care reușesc să se remarce și chiar să îmi fure emoții, lucruri care până de curând mi se păreau imposibile într-un spațiu atât de limitat de pagini.

Cartea cuprinde 19 povestiri în acest fel, unele dintre acestea nici măcar nu depășesc 3-4 pagini, dar una câte una m-au făcut să citesc cu din ce în ce mai multă curiozitate până la final. Din punctul meu de vedere poți găsi aici povești pentru toate gusturile, iar mie una mi-au plăcut toate, așa improbabil cum pare. A trecut ceva timp de când am citit-o și am așteptat înainte să-mi scriu părerea deoarece de cele mai multe ori când îmi place ceva atât de mult îmi este greu să formez cuvinte coerente și prefer să las timpul să treacă, apele să se liniștească. Și multe dintre detaliile cărții sunt păstrate vag în minte, cu siguranță este una dintre puținele cărți pe care le-aș reciti cu aceeași plăcere ca la prima lectură.

Cred că nu este cea mai bună idee să iau fiecare titlu în parte și să vorbesc despre el, prefer să vă las pe voi să descoperiți singuri ce se ascunde înăuntru și susțin cu încredere că nu veți fi dezamăgiți.

Despre Petronela Rotar:
Petronela Rotar nu are biografie literară. Maximum una pseudoliterară, cu indulgenţă. S-a născut la ţară, ca veşnicia lui Blaga, undeva lîngă Braşov, şi a făcut naveta la oraş. La şcoală, aia cîtă a făcut. La liceu, i-au apărut cîteva poezii în revista literară a şcolii, iar ăsta ar fi putut fi un început bun pentru o biografie literară, dar nu a fost. Apoi nu a mai apărut decît la televizor şi în ziare. Şi acolo, de partea greşită a microfonului. A fost reporter, editor sau prezentator la staţiile locale ale Pro TV, Antena 1, Realitatea. S-a apucat de două facultăţi, Litere şi Sociologie, şi nu a terminat-o pe niciuna. Are de gînd să nu o termine nici pe a treia. S-a apucat şi de doi copii, iar pe ăştia încă îi desăvîrşeşte. Sau aşa îşi imaginează, cînd se place pe sine. Cînd nu, nu îşi imaginează nimic. A scris toată viaţa pentru ea, sperînd că atunci cînd o să dea colţul va fi descoperită, publicată şi premiată. S-a prins tîrziu că nu va fi aşa, drept care şi-a făcut un blog. Aşa a ajuns să publice în Tiuk şi să scrie pentru Catchy. Şi să scoată prima carte, O să mă ştii de undeva. Gata.

Reclame

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )